דון קישוט בכרכור - Artush Studio
1759
post-template-default,single,single-post,postid-1759,single-format-standard,qode-social-login-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-4.4.1,side_area_over_content,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

דון קישוט בכרכור

דון קישוט בכרכור

חשבתי שדווקא לקראת האביב יהיה נכון לשתף אתכם בביקור סטודיו שערכתי ממש לאחרונה אצל המעצבת והאמנית דלית שחר. את דלית אני מכירה כבר הרבה זמן ורק לאחרונה יצא לי סוף כל סוף לבקר בסטודיו שלה. בין קפה לשיחה מרתקת לא יכולתי שלא לצלם וכמובן גם לשתף את הצבעוניות היחודיית שבאה לידי ביטוי גם ביצירות שלה וגם בחלל הבית שלה.

עיצוב פנים ואמנות הם תמיד עולמות שנושקים זה לזה ואצל דלית התפר בין העולמות מטשטש לחלוטין. ביקור בבית שלה הוא חוויה שמשלבת בין סיור בחלל מעוצב לתערוכה צבעונית ומרתקת. את קירות ביתה מעתרים יצירות פרי מכחולה. מרגע שנכנסתי לא יכולתי לעמוד אדישה לצבעוניות ששוטפת את החלל בתחושה נעימה, בשילוב החלונות הגדולים שמכניסים אור וגם את הטבע מבחוץ ויוצרים הרגשה של רעננות. צבע מנחה אותה בדרך שבה היא מסתכלת על העולם לכן גם כאמנית וגם כמעצבת פנים צבע מקבל נוכחות דומיננטית בעבודותיה. דלית: ” לכל צבע יש מנעד של גוונים, גם בעבודה שלי כמעצבת אני לומדת מה הצבעים שמתחברים למשפחה שאיתה אני עובדת. צבע עושה את העבודה ומכתיב גם את האופי של החלל כמובן לפי האמירה של המשפחה שחייה בו. בעבודה שלי כמעצבת אני יכולה להתחיל גם הפוך, יצירה יכולה להכתיב מה תהיה הצבעוניות של החלל כולו”.

אני פוגשת  ביום יום בעבודתי ב-artush  קהל לקוחות ומעצבי פנים בשלב הסופי שבו כבר נבחרו רהיטים, מנורות, כריות ,וילונות ואז מגיע הצורך של הלקוח לבחור ביצירה שתהיה תואמת. היכולת לאפשר ליצירה להכתיב את האווירה בבית ולנתב גם את כל החלקים האחרים הופכת את החללים שאותם דלית מעצבת למעניינים יותר. “בסרט של הבמאי וודי אלן ‘חנה ואחיותה’ יש סצינה שבה מחפשים יצירה שתתאים לספה חומה, אצלי זה הרבה פעמיים הפוך.  בבית שלי לדוגמא עמדתי שהוא עוד היה שלד ובחרתי את הצבעוניות של האלומניום כאלמנט ראשון, הצבע שהיה קיים גם בנוף, זה הכתיב לי את הגוונים שבבית”.

 

 

בתהליך היצירה שלה בדומה לעבודה שלה כמעצבת פנים דלית עובדת עם המון רגש “אני מציירת מתוך דחף אם לא מרגיש לי עכשיו ללכת לסטודיו זה לא יקרה ולכן כל יצירה היא מאוד אמוציונלית וניתן לראות את זה גם בתהליך הסופי, אני לא מתחייבת לצבעוניות מסויימת גם פה מה שמרגיש לי,  אם בא לי פלטה של שחור לבן אני אצייר בדיו”.

 

 

 

בנוסף לעיצוב ואמנות גם עולם האופנה והטקסטיל באים לידי ביטוי ביצירות שלה. היא משלבת בתוכן ריקמה כפתורים ואביזרים שונים.

 

לעיתים הדמויות נאיביות ומעוררת זכרונות ילדות. סדרה נוספת שמעוררת נשכחות היא סדרת יצירות של משחק הילדות  kwa-kwa, שבמקום שנוכל לגעת בו ולשחק איתו הוא סגור בתוך מסגרת סטרילית שמעלה אותו על פודיום והאיורים על כל kwa-kwa הופכים להיות חלק מהסיפור.

להתרשם מעוד עבודות של דלית אתם מוזמנים להכנס לאתר שלה.

 

 

 

 

No Comments

Post a Comment